De laatste 2 bijeenkomsten hebben we elkaars menukaarten bekeken. Er stonden heerlijke gerechten op!We kregen er trek van... dat kwam goed uit want de tweede deel van de les bestond uit het proeven van verschillende uitheemse hapjes. In groepjes moest er geraden worden welke gerechten het waren en uit welke land het kwam. Hieronder 2 voorbeeldjes.
De laatste keer was het huiswerk 5 vragen maken over je mindmap en menukaart die een ander kind kan oplossen.
Iedereen nam de vragen mee, de een op de computer gemaakt de ander geschreven. Elkaars handschrift lezen valt soms niet mee, en dat is dan jammer van het werk wat je er aan gehad hebt als de ander het niet kan lezen.
We sloten af met het maken van een moeilijke groepsoefening, schrijf een landen lettergedicht.
Helaas was de tijd niet lang genoeg om tot Z te komen maar zo begon het
De A is van Angola een groot land in Afrika
De B is van Braziliƫ daar vandaan komt de paprika
De C is van China daar wonen veel mensen
De D is van Duitsland een land met veel landsgrenzen
De E is van Engeland daar staat de Big Ben
De F is van Frankrijk goed voor de kippenren
De G is van Groenland dat heeft ook een strand
De H is van Hongarije dat is een mooi land
De I is van Ierland dat is een land met veel regen
De J is van Japan daar houden ze van sporten met veel bewegen
De K is van Kroatiƫ daar is heel veel zon
De L is van Letland daar woont toch een kameleon?
De M is van Mexico een land met pit
De N is van Nederland, daar speelt een hit
De O is van Oostenrijk daar is het in de winter koud
Portugal, Qatar, Rusland, San Marino, Turkije, Uruguay, Vietnam, Wit-Rusland, IJsland en Zweden
waren landen die de groep al hadden opgezocht maar door tijdgebrek niet meer konden rijmen.
Knap gedaan en handig gebruik gemaakt van verschillende websites.